5 nasvetov za uspešno spletno prodajo

18. januar 2024 po
5 nasvetov za uspešno spletno prodajo
Kristina Jug

Spletna prodaja še nikoli ni bila toliko pomembna, kot v letu 2020. K vzponu spletne prodaje je največ prispevala omejitev gibanja in zadrževanje doma, kar je ljudi spodbudilo, da so več informacij iskali na spletu in tam tudi opravili nakupe brez zapuščanja varnosti lastnega doma.


Globalno gledano znaša odstotek spletne prodaje kar 14.1% vse prodaje, e-commerce pa nadaljuje s svojo hitro rastjo, kljub ekonomskim negotovostim. 


Napoveduje se celo rast do 22% v letu 2023.


Kaj to pomeni za vaš posel? Preprosto povedano - spletna prodaja je danes nuja.


1 Varnost je na prvem mestu

Vaša spletna trgovina mora pri kupcih vzbujati zaupanje in varnost. Kupci bodo pri vas raje kupovali, če boste poskrbeli za osnovne varnostne ukrepe:


  • spletno povezavo zaščitite s SSL certifikatom
  • bodite transparentni in omogočite kupcu enostaven kontakt
  • popišite ažurne pogoje poslovanja in kupcu ponudite vse potrebne informacije o postopku naročila, plačila, dostave in tudi vračila
  • Skrbno hranite in omejite dostope do baze vaših kupcev, da onemogočite zlorabe podatkov
  • spletna trgovina naj bo skladna z direktivo GDPR


2 Omogočite varno plačilo

Za omejevanje rizičnih stikov kupcem ponudite možnost plačila z elektronskimi plačilnimi sredstvi, kot so kreditne ali plačilne kartice, PayPal, Valu; in tudi po predračunu, ki je še vedno pomemben način plačila za slovenske kupce.


3 Podatki naj bodo ažurni

Ni slabše uporabniške izkušnje za kupca kot naročiti izdelek, za katerega prodajalec navaja, da je na zalogi, potem pa čakati na ta izdelek tedne in tedne. To pri kupcih povzroča frustracije, slabo voljo in nezaupanje, česar seveda ne želite, saj bodo ti kupci odšli raje h konkurenci, pa še slabo oceno vam lahko pustijo.


Za zagotavljanje ažurnih podatkov priporočamo povezavo spletne trgovine s programom ERP, kar zagotavlja enostavno posodabljanje zalog, sledenje naročilom in učinkovito komunikacijo s kupci.


Prav tako redno preverjajte vašo objavljeno ponudbo - ali navedeni podatki še držijo? Posodobite opise, kode, cene. Pri spletnih nakupih so kupci nekoliko omejeni, saj ne morejo osebno preveriti izdelka, ga prijeti v roko in si zagotoviti pravi nakup. Zato so natančni opisi, kakovostne slike in tudi video vsebine ključnega pomena, da kupce prepričamo.


Poleg tega pa to tudi pozitivno vpliva na vaše rangiranje v iskalnikih.


4 Zagotovite enostavno in jasno uporabniško izkušnjo

Najbolj pomembna stvar vaše spletne trgovine je prodaja izdelkov. Če kupec ne more opraviti nakupa, ali ne najde informacije, vam še najlepša grafična podoba ne bo nič pomagala.


Kupca morate voditi od vstopne točke na trgovini do zadnjega koraka nakupa in še naprej. Poslužite se jasnega nakupnega procesa, omogočite upsale med postopkom nakupa (sorodni izdelki, priporočamo še, kupci so kupili tudi...) in postsale po opravljenem nakupu preko marketinških orodij, kot je mailing.


5 Bodite družabni

Novodobni kupec preživlja veliko časa na družabnih medijih in tam pričakuje tudi hiter in enostaven kontakt s prodajalcem, zato je nujno, da si ustvarite profile na relevantnih medijih, kot so Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Twitter ali LinkedIn in jih tudi redno preverjate in posodabljate. 


Komunikacija na družabnih medijih sicer ne sme biti preveč prodajno naravnana, saj bo to kupce kvečjemu odvrnilo, zato morate najti zlato sredino vsebin, ki bo kupce pritegnila in jim bila privlačna, hkrati pa vam zagotavljala prodajo.